2011-01-04

Preliminär diagnos: diskbråck

Ni såg vad jag skrev i går, min magkänsla sa att det var nåt som inte var bra med Sally eftersom hon inte blev så pass bra som hon borde ha blivit efter 1 veckas behahndling med Remadyl. Vi var hos veterinären idag med Sally. Hon röntgades, sex plåtar togs. Veterinären misstänkte att det kunde vara ett diskbråck i nackregionen. Men, eftersom hon ändå inte var riktigt säker så skulle hon skicka plåtarna vidare till Strömsholm för expertutlåtande. Tills vi vet diagnosen säkert så har Sally ordinerats strikt vila i 4 veckor.

För Sally innebär det att sitta i bur mest hela tiden, inte gå i trappor hoppa upp i soffan etc. För oss innebär det mest känslor, att stänga in denna livliga hund och inte kunna förklara varför, att gå och vänta på svar och att samtidigt hoppas hoppas hoppas att det läker ihop fint. Ja, sen blir det ju att bära henne en del, men det är ingenting om hon bara får bli frisk. Jag hoppas, hoppas, hoppas verkligen att det gör det!

2 kommentarer:

  1. vad ledsen jag blev när jag läste din blogg. Sstackars stackars Sally. Jag hoppas verkligen att hon läker till fullo.
    En jätte kram från oss

    SvaraRadera
  2. Doris hälsar till Sally att bli frisk så de kan hoppa och skutta till sommaren!
    kramisar från Doris och Ullis

    SvaraRadera