2011-01-02

Nytt år, nya möjligheter

Hej, hoppas ni har haft det bra i jul och på nyår. Det har jag haft till största delen, men det har också varit en tid av oro och ledsamhet. Vår lilla hund Sally blev sjuk på juldagen. Hon verkar ha väldigt ont i nacken, eller runt huvudet någonstans. Var till veterinären i tisdags och hon undersökte Sally genom att klämma och känna, titta i öron lyssna på lungor etc. Naturligtvis visade Sally inte mkt smärta just då, men jag försökte beskriva hur hon betedde sig "annars". Veterinären trodde inte att det var nåt allvarligt, skrev ändå ut Rimadyl och det har hon nu ätit några dagar. Hon är inte bra. Varje morgon har hon ont, stel i nacken och gnäller. Emellanåt sitter hon och drar upp tassen. Gnyr. Usch, det gör ont i mitt hjärta när jag inte kan hjälpa henne.

Eftersom Sally fortfarande har ont har jag googlat och läst, i timmar. Det enda jag återkommer till av hennes symtom att döma är att det är diskbråck. Usch. Vi har nu lånat en bur där Sally ska vila. Läste att om det är ett diskbråck så rekommenderas strikt vila i allt från 2 veckor till 4-6 veckor. Ska kontakta veterinären igen och be att få komma till en röntgen alt. en remiss till ultraljud så att man kan se vad felet är. (det kan ju faktiskt vara nåt annat än det jag tror). Vi kommer att hjälpa henne med alla tänkbara medel, kosta vad det kosta vill. Hon fyllde fem år förra månaden och hon ska bli frisk!

Vi är väldigt oroliga och ledsna över det här. Får se när jag återkommer hit igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar