2011-02-15

Jorå, jag lever!

Längesen! Jag har varit riktigt lat med mina inlägg, men sen har luften liksom gått ur mig. Det har varit mycket plugga, sjukdom på sista tiden som har bidragit till detta energiläckage. Ja ja.

Nu är jag faktiskt klar med min webbredaktörsutbildning så en sak kan jag lägga bakom mig! 30 nya högskolepoäng är icke att förakta och man ska inte glömma att 1 hp motsvarar 40 timmars studier (om nån tycker att 30 hp låter lite). Jag har ju faktiskt jobbat heltid också så jag får vara nöjd. Nu dröjer det nog ett tag innan jag suger tag i nya studier. Tror jag.

Sally då? Joo, hon har varit pigg ett bra tag nu och jag återkopplar till veterinären varje vecka med ett lägesstatus. I fredags gav jag den sista rapporten om att allt var bra och att jag har börjat utöka motionen mer och mer. I lördag gav Sally dock ifrån sig ett "pip" och då blev jag riktigt orolig över att det skulle bli ett bakslag. Hoppas att det var tillfälligt, annars blir vi riktigt ledsna. Ska på återbesök hos veterinären om ca 2 veckor. Vet inte vilken typ av undersökning det blir då men hon ser nog ganska mycket av bara en "okulär besiktning" - hur hon rör sig etc.

Mmm. Badrummet då, nä det är inte heller riktigt klart. Väntar på rörmokarn. Idag har vi borrat hål i tegel/betongväggen där rören ska dras. Eller, Krister har borrat och jag har stått brevid med dammsugarn.

Näpp, nu räcker det!

Kram på er och hoppas ni mår bra. Håll er varma om fötter och stjärt så slipper ni blåskatarr. Jag har precis haft 2 stycken sådana och käkat två penicillinkurer i rad. Inte kul.

1 kommentar:

  1. oooojj vad du har fullt upp. Glöm inte dig själv och att du faktiskt måste slappna av lite nu och då.
    Sat Nam Sat Nam Sat Nam

    SvaraRadera